Skolen lægger stor vægt på tilskæring og syteknik fremfor mange andre designskoler, og det syntes jeg er en super fed ting. Man lærer virkelig håndarbejdet og får derfor en meget bedre forståelse for, hvad der kan lad sig gøre, og hvad der ikke kan. Det er virkelig vigtigt, for vi syr ALT selv! Vi har derudover haft vildt mange spændende underviserer, som har lært os Tegning, Photoshop/Illustrator, Cotureteknik, Drapering, Design Research og meget mere. Det som virkelig fascinerer mig er faktisk hele research processen.

- Simona Popovic

På uddannelsen har de meget fokus på håndværk, og man former i høj grad selv studiet. Det varierer hvor meget tid man ligger i skolen, og vi kører hele tiden individuelle projekter på en varighed af 3 uger. Gennem studiet har man tilskæring én gang om ugen, og på det seneste har vi ligeledes kørt tegneundervisning ugenligt. Det har udviklet mig virkelig meget, og jeg har nydt tegneundervisningen!

- Camilla Karm

Det har givet mig utroligt meget at studere på Skolen, da vi har arbejdet med alt indenfor mode: designproces, opsætning, marketing, syegenskaber, skrædderi og koncept. Desuden har vi arbejdet med en masse forskellige og dygtige designere fra fashionindustien i mange af vores projekter på skolen. Så kort sagt, har vi været hele vejen rundt i forhold til mode og modeindustrien, hvilket har givet store faglige kompetencer og overblik over fremtidens nye tendenser og muligheder.

- Christopher Kjær Ellemann

Skolen har ikke blot forklaret og lært om mode, men også insisteret på at inspirere de studerende at finde frem til kernen i al form for kreation, mode og æstetik. Skolen har fastholdt en beundringsværdig form for prestige, der ligger højt for de, der ønsker at springe over, hvor gærdet er lavest.

- Erik Mortensen

The first assignment we had this year was to design a showpiece for a music artist of our own choice. We only had 5 days, so we had to be quick and creative. It was the perfect start up assignment for our second and final year! … During my time at the school my drawing skills has increased more than I expected. And likewise my love for using hours to get the exact right feel to my illustrations.

- Laura Tønder

Jeg valgte at søge ind uddannelsen, da jeg havde læst en del om den da jeg gik i gymnasiet. I mit sabbatår tog jeg et Fashion og Design kursus på skolen, og lærerne var så motiverende og inspirerende, så jeg vidste bare, at det var der jeg ville gå.

- Signe Kjærulff Strunge

Jeg føler ikke, at jeg er færdig med at studere design. Men skolen har lært mig rigtig meget og givet mig utrolig mange gode egenskaber. Jeg har især lært meget indenfor syning og tilskæring. Jeg mangler stadig mere, men uddannelsen har kun styrket mig i at ville mere indenfor faget.

- Kira Restorff