Introduktion

UNDERVISNING

Skolens anerkendte undervisere og designere har nationalt og internationalt set stor erfaring, og stedet har uddannet nogle af de største Skandinaviske designere, der har klaret sig godt i både ind- og udland. Margrethe-Skolen har studerende fra hele verden og ved workshops og foredrag har vi besøg af gæsteundervisere ligeledes fra ind- og udland. Skolen position sikrer ligeledes, at alle vores studerende vil modtage individualiserede mentoring fra netop de personer, der er med til at bidrage til modebranchen.

INTERNATIONALT

Ved at deltage i store skandinaviske modebegivenheder, såsom Copenhagen Fashion Week, er Margrethe-Skolens uddannelse et fremragende springbræt for de studerende til den internationale modescene. I løbet af uddannelsen, har skolen ligeledes brand- og firmaprojekter samt samfund og kultur lektioner. Den viden de studerende opnår fra disse projekter og lektioner, kan de tage direkte med sig ud i modeindustrien eller til relaterede virksomheder og institutioner efter endt uddannelse. På den måde indgår modeteori som et værktøj, man anvender til at placere mode i en samfundsmæssig, kulturel kontekst, og de giver den studerende indsigt i modeindustriens strukturer og arbejdsmetoder.

På Margrethe-Skolen har vi til formål at uddanne og forberede vores studerende på modeindustrien, ikke kun nationalt set, men også internationalt set. I en tid, hvor Vesten sakker bagud i forhold til Østen, set på antallet af tøjproduktioner, gælder det om at forbedre de studerendes evner til at producere idéer, og kreationer, der øger interessen for at se på mode med nye øjne. Forandringerne i modeindustrien påvirker alle i modebranchen og Margrethe-Skolen ser det derfor, som en vigtig faktor, at skolen kan klæde de designstuderende bedst muligt på til den virkelighed, der møder dem, når de er færdiguddannet.

VÆRDIER

Margrethe-Skolen sætter stor pris på sine værdier, som bl.a. tæller de studerende, underviserne og medarbejderne på skolen. Vi ved at mode rummer et stort potentiale som et redskab til social forandring, og Margrethe-Skolen arbejder derfor frem mod at udstyre vores fremtidige designere med en dyb forståelse af de sociale, økonomiske og politiske kræfter, der former idéer til praksis.