GENERELT

Uddannelsen er SU-godkendt af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, og den studerende kan derfor søge om SU. Dette kan gøres via SUs hjemmeside som du finder her.

SU er på 5.941 DKK per måned for udeboende og op til 2.561 DKK per måned (afhængig af husstandsindkomst) for hjemmeboende. Dertil er den studerende berettiget til et SU-tillæg på yderligere op til 2.319 DKK per måned da Margrethe-Skolen er en privatskole (Hvis hjemmeboende er satsen afhængig af husstandsindkomst).

Dermed kan studerende modtage op til 296.823 DKK over de 3 år uddannelsen varer. Derudover er der muligheden for at optage SU lån på 3.020 DKK per måned.

Satserne er fra 2016. Bemærk at reglerne afhænger af om den studerende er dansk statsborger eller ej, læs mere om dette her.

Du kan søge SU, når du er blevet optaget på Margrethe-Skolen, dog tidligst én måned før studiestart. Søger du SU-lån kan du dog først få lånet fra kvartalet efter du er fyldt 18 år. Fylder du for eksempel 18 år i april, kan du først få SU-lån fra den 1. juli. Hvis du tidligere har været tilmeldt en anden uddannelse, skal du være afmeldt der, før du kan søge SU hos os.

UDDANNELSESKORT

Studerende på Margrethe-Skolen har også mulighed for at få rabat ved køb af periodekort til strækningen mellem bopæl og Margrethe-Skolen. Det periodekort du køber med rabat kaldes et Uddannelseskort. Du kan bruge Uddannelseskortet til bus, tog og metro. Du kan søge om et Uddannelseskort i selvbetjeningssystemet mitUddannelseskort på www.uddannelseskort.dk.

NEM-ID

For at søge SU skal du have et NemID. Hvis du ikke allerede har dette kan det bestilles elektronisk på www.su.dk eller www.nemid.nu

Vær opmærksom på, at der er en længere ekspeditionstid fra du bestiller til du modtager alle delene med posten. Dette skyldes den høje sikkerhed. Derfor kan du med fordel henvende dig på den nærmeste borgerservice, hvor du får NemID den samme dag. Hvis du har problemer med dit NemID så ring til support afdelingen på tlf. (+45) 80 30 70 50.

E-BOKS

Din støttemeddelelse og anden SU post bliver sendt til din e-Boks. Gå derfor ind på www.su.dk under punktet hjælp til selvhjælp, og læs om hvordan du opretter en e-Boks, hvis du ikke allerede har en.