INTRODUKTION

Modetegning og ideformidling er uløsteligt forbundet. Margrethe-Skolen tilbyder et kort kursus i modetegning, som henvender sig til nybegyndere samt designere som ønsker at dygtiggøre sig.

Dette kursus vil dække over alle typer tegninger, en designer skal kunne beskæftige sig med. Kurset kan tages for fornøjelsens skyld, for at hjælpe dig med at få dine kreative idéer ned på papir eller til at sammensætte en portfolio til arbejde eller skole.

Kurset vil formidle grundlæggende teknikker, der omfatter menneskekroppen, bevægelse, proportioner samt farvelægning, og du vil lære at skabe et sæt af skabeloner og teknikker til, hvordan man tegner en bred vifte af stilarter og former for en række forskellige beklædningsgenstande og detaljer, såsom skygger, folder m.m.

UDBYTTE

Du undervises i følgende:

• Skitseringer
  • Silhuetter
  • Grundlæggende forståelse for kroppens former
  • Kreative illustrationer af tøj og tilbehør
  • Stof repræsentation
  • Tekniske tegninger
  • Portfolio præsentation

KURSUSSTART

Kursusstart for dette kursus kan findes på vores nye hjemmeside www.safd.dk

Find det valgte kursus i menuen, hvor det ligeledes er muligt at tilmelde sig.