INTRODUKTION

En fortsættelse til Modetegning (Begynder). Dette kursus vil gå i dybden med de tegninger der har med modebranchen at gøre. Udover øvelser efter model og stilleben, vil kurset præsentere en række design teorier – forskellige metoder til at inspirere sig selv/sit team og opbygge kollektioner beregnet på forskellige markeder og målgrupper. Kurset indeholder avanceret tegning efter levende model – med bly og tusch. Derudover illustration af metervarer på krop og på gine.

Arbejdstegning vil blive gennemgået. En introduktion til computerens tegneprogrammer. Kurset afslutter med udarbejdelse af mini portfolio – inspiration/research – oplæg til kollektion og tegning af kollektion.

Kurset forudsætter grundlæggende kendskab til tegning f.eks. fra Margrethe-Skolens kursus Modetegning (Begynder).

UDBYTTE

tegninger, en designer skal kunne beskæftige sig med. Kurset kan tages for fornøjelsens skyld, for at hjælpe dig med at få dine kreative idéer ned på papir eller til at sammensætte en portfolio til arbejde eller skole.

Kurset vil formidle grundlæggende teknikker, der omfatter menneskekroppen, bevægelse, proportioner samt farvelægning, og du vil lære at skabe et sæt af skabeloner og teknikker til, hvordan man tegner en bred vifte af stilarter og former for en række forskellige beklædningsgenstande og detaljer, såsom skygger, folder m.m.

PRIS OG BETALING

Kursuspris kr. 2.400,00 eksklusiv materialer. Depositum på kr. 500,00 ved tilmelding, som kan overføres til konto nr. 2191 0102 303083.

Tilmeld dig ved udfyldning af tilmeldingsformen i højre side, hvorefter en bekræftelse vil blive fremsendt via mail eller telefon i løbet af få dage. Tilmelding kan desuden ske på tlf. 33130926 mellem kl. 9.00-14.00 alle hverdage.

KURSUSSTART

Kursusstart for dette kursus kan findes på vores nye hjemmeside www.safd.dk

Find det valgte kursus i menuen, hvor det ligeledes er muligt at tilmelde sig.