Margrethe-Skolen engerer sig i høj grad i erhvervet, både med henblik på de studerendes fremtidige aspekter, men også for at højne skolens kvaliteter så alle får det maksimale ud af skolens aktiviteter. Vi her herunder listet nogle af de partnere, som Margrethe-Skolen involverer sig med:

Danish Fashion Institute

Margrethe-Skolen er medlem af netværksorganisationen Danish Fashion Institute, der er stiftet af og for den danske modebranche. Det betyder, at man som medlem er med til at understøtte visionen om at styrke branchen og få dansk mode positioneret internationalt. Man bliver desuden en del af et stærkt netværk, hvor det bedste af dansk mode er repræsenteret.

Som medlem af Danish Fashion Institute får Margrethe-Skolen og dens studerende mulighed for deltagelse til flere forskellige foredrag, workshops, konferencer og netværksmøder. Under Danish Fashion Institute ligger desuden Copenhagen Fashion Summit, som er verdens største konference om bæredygtighed og mode, Projektet NICE, som står for Nordic Initiative Clean og Ethical, er et pan-nordisk projekt, hvis primære formål er at motivere og assistere modevirksomheder til at integrere bæredygtighed og social ansvarlighed i deres forretning til gavn for mennesker, miljø og profit samt Copenhagen Fashion Week, hvor Margrethe-Skolen årligt hvert år er tilstede i showkalenderen.

Dansk Mode & Textil

Dansk Mode & Textil, eller DM&T i daglig tale, har været branchens naturlige omdrejningspunkt siden 1895, og er i dag en moderne branche- og arbejdsgiverorganisation med indsigt i medlemmernes hverdag og de udfordringer, branchen står over for.

DM&T leverer branchenær og personlig rådgivning inden for HR-jura, handelsjura, CSR, teknik og miljø, eksport, told og international handel, digitale udfordringer og trends. DM&Ts fornemste opgave er at skabe værdi og optimale vilkår for medlemerne og dermed for hele mode- og tekstilbranchen. Netop derfor er DM&T også drevet af en vision, der tydeligt indikerer, at de vil være branchens eget og foretrukne videncenter, branchens ambassadør og allianceudvikler

For at kunne leve op til den vision lytter DM&T til medlemmerne og orienterer sig i omverdenen. På den måde er de også sikre på, at de udvikles i takt med branchen, og at de er rustet til morgendagens udfordringer.

Modebranchens Etiske Charter

Modebranchens Etiske Charter skal medvirke til at sikre danske modeller bedre trivsel og være med til at skabe aktuel og reel information om spiseforstyrrelser og om de skønheds- og kropsidealer, som bl.a. modebranchen er med til at skabe.

Modebranchens Etiske Charter skal desuden medvirke til at højne bevidstheden og påvirke holdningerne i såvel modebranchen som i medierne og i samfundet generelt. Derfor præsenterer charteret en række tiltag og regler, som underskriverne skal følge.

Ved tilslutning af Modebranchens Etiske Charter skal medlemmere overholde fire overordnede regler ved brug af modeller, som indebærer sundhedstjek, aldersgrænse, sund kost og løn. Det endelige formål med charteret er at opnå en fælles tilslutning og etableringen af en bred opbakning fra modebranchens relevante aktører og virksomheder (modelbureauer, modevirksomheder, magasiner, brancheorganisationer, foreninger, fotografer, reklamebureauer, PR-bureauer, modemesser osv.).

Industrelle Partnere

Margrethe-Skolen har derudover samarbejdet med en lang række virksomheder, som har bidraget til skolens udvikling, både i forhold til projekter, karrieremuligheder m.m. Herunder er et udpluk af de brands og virksomheder, som Margrethe-Skolen har arbejdet med gennem årene.

Audi
Bestseller